Yazar Adem Özbay'a Sorduk: Neden Yazıyorsunuz?


Yazar soruşturmalarımız ekseninde yazar Adem Özbay'a sorduk: Neden yazıyorsunuz?
Neden yazıyorum?
Yazmaktan sorumluyum da ondan yazıyorum.
Bir çiçeğin bahara serenadını yazmaktan sorumluyum.

Bir annenim evladına hasretini...
İnsanın insana reva gördüğü kötülüklerin unutulmaması için yazmaktan sorumluyum.
Bir kediyi okşarken ki bir çocuğun dünyaya verdiği umudu da...
Sessiz harflerle yaşayan ama yüreğinde itfaiye sirenleri gibi büyük sesleri olanları yazmalıyım.
Yeryüzünde nerede olursa olsun, acılar içinde olan, savaşlardan kaçan, açlıkla boğuşan, merhametsiz ellerde hayın hatıralar yaşayanların hikayelerini de...
Halkların, insanlığın, paylaşmanın, inancın yanında durduğu için öldürülen Pir Sultanları, Nesimileri, İskilipli Atıfları, Deniz Geçmişleri, Mustafa Pehlivanoğullarını, Metin Yükselleri, Turan Dursunları, Uğur Mumcuları... unutturmamak için yazmak zorundayım.
İnadına aşkın peşinden koşanlarları...
Sanmayınki kelimeleri peş peşe dizip, en güzellerinden güzellemeler yapıyorum.
Ben yeryüzünün iliklerini paramparça eden insanlığın hallerini yazıyorum.
Vaz geçmeden, pes etmeden, ümitsizlik etmeden.
Başka ne diyebilirim ki...*

*
Adem Özbay

Yorumlar